ارتباط ژنتيكي حساس

مشاوره روانشناسي

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ارتباط ژنتيكي حساس

۵۶ بازديد

ارتباط ژنتيكي با حساسيت و مقاومت به بيماري التهابي روده باريك , بيان ژن cd14 در مقابل ibd در موش‌ها , نشان‌دهنده يك تاريخ جديد درماني است . با اين حال , چگونگي گسترش ibd ناشناخته مي‌ماند . در حال حاضر هيچ درماني براي درمان و درمان وجود ندارد و به كاهش علايم محدود است .

 

دوزهاي بالاتر اغلب كاربران نگران بيماري رواني ها انجمن قلب آمريكا اثر جانبي پرتودرماني عمده فروشندگاه مخدر

 

مطالعه جديد نشان مي‌دهد كه ژن cd14 با افزايش عملكرد مانع روده عامل محافظت‌كننده در بيماري روده ملتهب است .سهم : بيماري التهابي روده بزرگ ( ibd ) كه با التهاب مزمن عود كننده روده مشخص مي‌شود يك مشكل شايع در كشورهاي صنعتي است . با اين حال , چگونگي گسترش ibd ناشناخته مي‌ماند . در حال حاضر هيچ درماني براي درمان و درمان وجود ندارد و به كاهش علايم محدود است . مطالعه جديد در ژورنال پاتولوژي آمريكا نشان مي‌دهد كه ژن cd14 با افزايش عملكرد مانع روده , عامل محافظت‌كننده در بيماري التهابي روده است .مشخص شده‌است كه ژنتيك بيماران و عوامل ميكروبي در ibd شركت دارند . محققان cd14 را در يك صفحه ژنتيكي در سيستم مدل موشي براي ibd شناسايي كردند . آن‌ها نشان دادند كه مولكول cd14 نقش محافظتي در سيستم مدل خود در موش دارد . موش‌هاي با كمبود cd14 در مقايسه با گروه كنترل التهاب شديدتري در روده ايجاد كردند , در حالي كه تحريك بيان cd14 باعث تقويت انسجام اين مانع شد .درك ما از طبيعت و تعامل آن با عوامل ژنتيكي ميزبان به شدت در حال افزايش است , به خصوص در پاتوژنز ibd . cd14 در تشخيص عوامل باكتريايي دخالت دارد و به عنوان يك ژن كانديد در پرده‌هاي ژنتيكي شناسايي شده‌است . مطالعه ما به درك ارتباط بين حساسيت ژنتيكي و تغييرات ميكروبي روده در ibd كمك مي‌كند .به عنوان بخشي از سيستم ايمني ذاتي , cd14 به بدن در واكنش به عفونت‌هاي باكتريايي كمك مي‌كند . اين پروتئين را مي‌توان به سطوح سلولي يا ترشح مواد محلول يافت . پروتئين cd14 در سلول‌هاي مختلف شامل سلول‌هاي اپي تليال , خون و سلول‌هاي دندريتيك يافت مي‌شود . در موش‌ها , سطوح cd14 به نژاد موش و محل بافت بستگي دارد , با بيش‌ترين غلظت در قسمت انتهايي روده كه حاوي بيش‌ترين تعداد باكتري است .مواد و روش‌ها : اين مطالعه به صورت كارآزمايي باليني تصادفي شده بود . در مدل حاد , موش‌هاي با كمبود cd14 در مقايسه با گروه شاهد كاهش وزن بيشتري را نشان دادند . آن‌ها همچنين مقدار بيشتري از سيتوكين هاي التهابي را ترشح مي‌كنند . به نظر مي‌رسد كه cd14 در حفظ يكپارچگي سد نقشي محوري دارد . بررسي‌هاي بيشتر نشان داد كه حضور cd14 در حضور لايه اپيتليال از اهميت بيشتري برخوردار است .در مقابل , تحريك بيان cd14 نقش حفاظتي در روده داشت . پس از تجويز روي كه سطح cd14 را در يك مدل موش تراريخت افزايش داد , محققان التهاب كمتري را در كولون و كاهش سطح سايتوكاين هاي التهابي يافتند .

 

جلوگيري از مخدرات تلاش كاهش استرس رويكرد مهندسي ژنتيك تركيب سولفور ژنوم روانشناسي طلاق در مردان و زنان آيا ازدواج دائم دوام و امنيت بيشتري دارد ؟

 

 

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.